Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





torsdag 19. januar 2012

348

(19. januar: Jordfeil)

Eg lir av jordfeil
for midt i Leopold Bloom si vandring
gjennom Dublin og livet sitt
eller ei utlegging om forskjellen
mellom mediepositivisme
og mediedeterminisme slår eg over
på båtpuss og fjelltur
og om ho greier å få dusja
før ho må legge seg nedpå igjen

og eg lir av himmelfeil
for mens eg går morgonturen
med hunden min tenker eg gjennom
artikkelen om IKT og autentisk
situert læring og lagar
eit dikt

det er ikkje lett å vera
der ein er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar