Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





mandag 12. november 2012

50

(12. november: Rosa sky)

 

Ein rosa sky!
Her nede
er det tussegrå demring

men der oppe
seglar ein rosa sky
med vinden og løftet

om sol i ryggen.
Eg går med føttene i grålyset
og hovudet i ein rosa sky.

Eg satsar på at dette
blir ein fin dag.

1 kommentar:

  1. Enkelte dager begynner så ekstra fint. Når mårrasola skinner på noen få skydotter og nysnøen på Eidsfjell, gjør det ikke så mye om det er så vidt jeg ser stien jeg går på. Jeg blir rettere i ryggen av å begynne dagen sånn.

    SvarSlett