Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





onsdag 8. februar 2012

328

(8.februar: Gammal tørrpinn)



















Eg har lav i skjegget,
er beinskjør i kvisten,
har råte i ryggmargen, biller
i bringa og tyri
i tærne.

Eg har ei lavskrike
på skuldra, ein hakkespett
i hjartet og ei ugle
i skolten

så tru ikkje
at eg ikkje kan synge,
at det ikkje bankar her inne,
at eg ikkje har utsyn.

Og enn så lenge
er eg grønn
i toppen.

5 kommentarer:

  1. Gamle trær er vakre.

    Du lager fine bilder. I dag kombinerte jeg det med denne: http://www.youtube.com/watch?v=c3AT8xm8YeY&feature=player_embedded#! Det ble rett og feil på en gang.

    SvarSlett
  2. Takk for trua på oss gamle tørrpinner. Og takk for musikktipset. Det gjorde godt å høre på.

    SvarSlett
  3. Har du sluttet å skrive i bloggen?
    Jeg leser mer enn gjerne om du skulle ha lyst til å fortsette.

    SvarSlett
  4. Jeg bestemte meg for at denne bloggen skulle avsluttes i 2012. Etter som jeg har fått tilbake livskrafta, er det andre ting jeg vil gi meg i kast med. Så får vi se hva resultatet blir. Men jeg lar bloggen stå, for kanskje er det noen som kan hente noe godt fra den framover.

    SvarSlett
  5. Et spørsmål til deg; Videoen som jeg linker er en sak som noen gutter i Norefjord lagde for noen år tilbake under nickname 'galskapens sønner'.
    https://vimeo.com/33230983
    Da videoen ble lagt ut i sin tid, så stod ikke du som produsent. Hvorfor har du tatt på deg ansvar for en video som guttene selv sto bak?

    SvarSlett