Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





mandag 12. mars 2012

295

(12. mars: Båtpuss)

Eg må tilstå
at eg har fått noen skadar
på skroget opp gjennom åra,
gått på eit og anna skjeret,
skubba borti grunner,
sliti i stykker kjølskinna
og har fått litt slagside.

Men eg har enno til gode
å ta inn store mengder vatn.

No har eg bestilt
glassfiberduk, sparkel og herdar
for å lappe på dei større skadene,
fylle dei mindre ripene,
legge på ny topcoat
og polere det blankt.

Eg har berre dette
gamle skroget
så eg får gjøra det eg kan
for å halde meg flytande.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar