Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





torsdag 11. oktober 2012

82

(11. oktober: Nattskiftet)


















Eg låser døra
og opnar vinduet.
Ingen tobeinte
skal koma ubudne til meg
i natt, eg har rydda
huset og no skal eg rydde
hovudet for villfarne ord
og la natta rime
om den første frosten.
Men dei flygande
tankane med stjernepryd
i fjørhammen sin
skal vera velkomne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar