Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





onsdag 4. juli 2012

181

(4. juli: Som Troilus klagar eg)



Som Troilus klagar eg
over at natta
er for kort,
men der han trong ho
for å vake med vakre Criseyde
treng eg natta for å sova,
draumelaust og fredeleg,
og mens han slåst
om dagen og elska
om natta
slåst eg om natta
og elskar om dagen.

Han kjempa for æra
og blei sviken
til slutt.
Eg strir berre
for livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar