Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





fredag 23. mars 2012

284

(23. mars: Tanymastix stagnalis)

I små vatn
på dei høgaste toppane
i Trollheimen
finnest eit lite krepsdyr
som har overlevd siste istid.

I dag fyller mora mi
åttitre år og bekreftar teorien
om nunatakar i tilveret.

Sjå der, sjå der,
seier den gamle optimisten,
du står han nok av
nokre istider til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar