Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





tirsdag 6. november 2012

56

(6. november: Bru )

Til Marius

Avgjerande timar: USA
vel president

og verda slit med vear.
Eg vedstår meg farskapet

sjølv om du er vaksen
og ikkje feirar dagen

fordi du skal på nattevakt.
Det er så mykje å passe på

i denne verda, det er så mange
som vakar i uro.

Den dagen du blei født
opna dei brua

inn til fastlandet
med korps og konge.

Enn om dei kunne feire deg
med å opne ei bru kvar gong.
 

1 kommentar:

  1. Verden venter i spenning på hvilken vei USA går. For 31 år siden blei Marius født, og de åpna brua over Nærøysundet. Han passer på at verden går sin skeive gang om nettene. Det er mange måter å bygge bruer på.

    SvarSlett