Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





mandag 11. juni 2012

204

(11. juni: Tida skal koma - As time goes by II )

Eg er
den eg er,
seier du,
tullprat, du er
den tida
har gjort deg til

når du står der
med krylryggen mot strømmen
og ser tida renne
frå deg
som vatn mellom fingrane

drikk du, fyller du deg
med tid,
ravar rundt i ørska,
tung i buken av ufordøyd
tid
og likevel maktar du ikkje
å halde på vatnet
og tida

om du snur deg
med ansiktet mot strømmen
vil du sjå
at tida skal koma
til deg,
skylle over deg, reinske deg,
forme deg

med tida blir du
den du er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar