Det "vonde" året var 2012, bloggen blei avslutta da året var omme. Men sjukdommen fulgte oss videre, med oppturer og nedturer, og i dag skriver jeg for å fortelle at kona mi døde 13. september 2013.

Jeg håper noen har funnet styrke i å lesa dikta mine som fulgte henne på mye av veien. Nå er det jeg som prøver å samle styrke til å gå videre. Og når det blir som tyngst og jeg ser inn i mørket i meg sjøl, ser jeg at det brenner et lys i det innerste rommet. Og jeg veit hvem som har tent det og hvorfor det brenner.





fredag 11. mai 2012

235

(11. mai: Kunsten å pakke)

Eg likar å lage meg
pakkelister
når eg skal vera borte

personlege ting som toalettsaker,
praktiske ting som verktøy
upersonlege ting som PC
nyttige ting som kompass og kniv
og unyttige ting som videokamera
og samvitet.

Hensikten heilagar middelet.
Det er ikkje livet
eg pakka ned,
men eit førstehjelpsskrin
for ei tung tid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar